Vera van Kasteel
Fysiotherapeut
Specialisatie
Neurorevalidatie
NAH
Contact
Vera@fernhoutfysiotherapie.nl
Fysiotherapeut
Mijn naam is Vera van Kasteel. Sinds maart 2026 ben ik werkzaam bij Fernhout Fysiotherapie op maandag en dinsdag. Daarnaast werk ik twee dagen per week bij Rijndam Revalidatie. Mijn ervaring ligt voornamelijk bij patiëntengroepen met onder andere CVA, oncologie, Parkinson, MS, Postcommotionele klachten en chronische pijnklachten.
Al van jongs af aan wist ik dat ik fysiotherapeut wilde worden. Door de jaren heen is mijn passie voor het vak alleen maar gegroeid. Ik heb ervaren dat fysiotherapie veel meer is dan mensen weer in beweging brengen of het verhelpen van een klacht; het gaat ook om het herstellen van het contact met het eigen lichaam.
Vanuit mijn werk binnen de revalidatie heb ik geleerd dat het luisteren naar de signalen en grenzen van het lichaam vaak een belangrijke sleutel is tot herstel en het verminderen van klachten. Om mij hier verder in te verdiepen, start ik in oktober 2026 met een cursus lichaamsbewustwording. Deze opleiding geeft mij meer handvatten om patiënten te helpen beter samen te werken met hun lichaam en meer vertrouwen te krijgen in hun eigen mogelijkheden.
Wat ik het leukste vind aan mijn werk, is het leren kennen van de persoon achter de klacht. Samen onderzoeken we wat jouw hulpvraag is en puzzelen naar een behandeling die het beste bij jou past. Op die manier werken we stap voor stap aan jouw herstel en doelen.
“Wat maakt jou blij op een werkdag?”
Wanneer de kwartjes vallen en er weer een (kleine) stap vooruit wordt gezet. Dat hoeft niet altijd een grote doorbraak te zijn; juist de kleine successen kunnen veel betekenen. Daarnaast word ik ook heel blij van het contact met mijn collega’s. De fijne samenwerking en gezelligheid zorgen ervoor dat ik iedere dag met plezier naar mijn werk ga.
“Met welk gerecht kunnen we jou altijd blij maken?”
Met de witlof uit de oven van mijn vader, bereid met blauwe kaas en spekjes. Dat blijft voor mij een favoriet gerecht. En als er dan ook nog een mooi rood gebakken entrecote naast ligt, kan mijn avond eigenlijk niet meer stuk.
